No huhhuh. Pitkästä aikaa televisiossa pyöri huvittava ja viihdyttävä mainossarja. (Katso mainokset M&M:n sivulta tai Päivän video -palkista) Nyt se vedetään pois eetteristä, koska se on "ihmisarvoa alentava". Naurettavaa.Ihmisarvoa alentava? Siis viitataan Hitleriin, Radovan Karadziciin ja Saddam Husseiniin? Nämä herrat alensivat aikanaan ihmisarvoa. Nyt tähän samaan porukkaan lasketaan ilmeisesti sitten tietoliikenneyritys DNA.
Kuluttajavirasto oli saanut valituksia DNAn partiotyttömainoksesta, siitä jossa neljä partiotyttöä on pyylevän partiojohtajan kanssa eräretkellä. Partiojohtaja yrittää vikitellä tyttösiä, mutta terävät tytöt vetävät aina pidemmän korren.
Kuluttajavirasto on tehnyt päätöksensä ja sen mukaan mainos sisältää sterotyyppisiä mielikuvia, jotka alentavat ihmisarvoa ja ovat siten kuluttajasuojalain vastaisia.
Ei voi sanoa kuin pari rumaa ja julkaisukelvotonta sanaa! Herranen aika!
1.) Mainos on hauska ja humoristinen. Kaikkihan siinä päättyy hyvin.
2.) Tytöt ovat fiksuja ja ajattelevat itse eivätkä mene lipevän ukon selityksiin.
3.) Toisin sanoen mainoshan vain kehuu nykyajan nuorten naisten älykkyyttä ja hoksottimia.
Saa olla aika huono itsetunto tai todella huonot kokemukset, jotta tuollaisesta mainoksesta loukkaantuu. En sano, etteikö sellaisia kokemuksia voisi ihmisillä olla, mutta aikamoista kukkahattutätimeininkiä tämä alkaa olla! Maailmaa muuttuu vakavaksi ja huumorittomaksi paikaksi. Nauru johtuu saatanasta.
Ehkä parempi palata niihin mainoksiin, jossa vain ilmoitetaan tuote, hinta ja mistä sitä saa.


2 kommenttia:
Apua, pakko kerrankin kommentoida. En miekään vähästä hätkähdä, mutta nämä mainokset nosti kyllä jostain syystä niskakarvat pystyyn. Kyllä niitä irstaita ukkoja riittää nuorten harrastuspiireissä niin paljon, ettei niitä viitsi enää telkkarista katsella. Ei ainakaan hirveästi naurattanut. Olis ollut nuori ja komea poitsu, niin idea olis säilynyt, mutta irtaus kadonnut.
P.
Tottahan on, että irstaita ukkoja siellä riittää. Yhtenä pahimmista esimerkeistä pari vuotta sitten tuomittu han moo do -opettaja.
Tärkeintä tässäkin mainossarjassa nimenomaan on se, että se ukko jää joka kerta tappiolle. Ukostahan näissä tehdään se idiootti. Niinkuin pitääkin.
Jos tässä olisi ollut nuori ja komea poitsu, niin ei se idea olis ollu ihan sama. Kukapa nyt välttämättä haluaisi vastustaa nuorta ja komeaa poitsua.
Jos taas poitsu olisi ollut nuori, mutta yhtä tukeva kuin tämä irstas setä, olisi syytetty pullukoiden syrjimisestä.
En ole asiaa tarkistanut, mutta todennäköistä on, että mainoksen suunnittelussa ei ole ollut mukana nuoria naisia, jotka olisivat olleet harrastustoiminnassa.
Lähetä kommentti